|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zenne
|
Geplaatst op 05-07-2011, 23:13 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
uiteraard is de uitslag meer betrouwbaar als het aantal proefpersonen groter is, maar er is al sprake van een normaalverdeling vanaf 20-30 proefpersonen. Oftewel, dan heb je al een grove afspiegeling van de resultaten van de populatie. 144 mensen is dan al heel representatief. Het is wel belangrijk om de populatie goed te omschrijven, zoals Aziatische mannen uit een bepaald deel van Azië...
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
zelfstandig genoeg |
|
|
cowboyhoed
|
Geplaatst op 05-07-2011, 23:16 |
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Hmmm Zenne, de normale verdeling is wel erg erg erg grof weergegeven met maar 20 subjecten. Vergeet niet dat het ook nog mogelijk is dat ze mannen uit bepaalde milieus of karaktereigenschappen hebben geselecteerd.
Maar waarschijnlijk komt het redelijk in de buurt, daar ik ook al eens heb gehoord dat de lengte van je ringvinger de hoeveelheid testosteron in je lichaam indiceert.
|
|
|
|
Het is niet belangrijk of je wint of verliest, het is belangrijk of ik win of verlies. |
|
|
|
|
Zenne
|
Geplaatst op 05-07-2011, 23:19 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 05-07-2011, 23:16 cowboyhoed schreef:
Hmmm Zenne, de normale verdeling is wel erg erg erg grof weergegeven met maar 20 subjecten. Vergeet niet dat het ook nog mogelijk is dat ze mannen uit bepaalde milieus of karaktereigenschappen hebben geselecteerd.
Maar waarschijnlijk komt het redelijk in de buurt, daar ik ook al eens heb gehoord dat de lengte van je ringvinger de hoeveelheid testosteron in je lichaam indiceert.
|
Grinnik, tja, maar ik kom dan ook uit de taal-spraakpathologische kant van de wetenschap he...dat bestaat vooral uit case-studies en als er een stuk of 20 proefpersonen zijn met een bepaalde pathologie zijn wij al heel blij :p
Maar zoals ik al zei...de populatie moet dan goed omschreven zijn...in dit geval Aziatische mannen met een urologisch probleem... 
|
|
|
|
zelfstandig genoeg |
|
|
|
|
|
|