|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tompovich
|
Geplaatst op 11-08-2009, 20:13 |
|
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ja ok maar het is wel vlaams maar goed ik gebruik ook maar een fractie van alle vlaamse woorden
het onderscheid tussen AAN en vlaams / nederlands beschaafd algemeen dialect is filterdun het gaat hierbij om woordkeuze vb aangaande een vlaamse woorden en AAN woorden ( volgens van Dale en mijn cursus bedrijfcommunicatie van de hogeschool anno 2006)
vlaams AAN
aanbieden aanmelden bij een examen / de receptie
bijhebben bij zich hebben
benadrukken beklemtonen onderstrepen
academisch jaar academiejaar
en zo zijn er nog een paar honderd ik moet wel opmerken dat ik nu alleen de verschillen tussen vlaams en AAN behandelt heb , het staat buiten kijf dat er ook verschillen zijn tussen het algemeen nederlands uit de volksmond en het AAN.
Let wel ik heb het hier dus NIET over plaatselijke dialecten waarbij plaatselijk = niet overal gesproken ongeacht het aantal mensen dat een dialect ergens spreekt in een bepaalde streek / provincie .
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
belleke
|
Geplaatst op 13-08-2009, 21:55 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
zonder te veralgemenen, laat dat duidelijk zijn maar: eigenlijk is het toch wel triestig dat er mannen zijn die als je niet meteen op hun berichtje springt of dit board vol post of aan jan en alleman alles in geuren en kleuren vertelt er maar meteen van uitgaan dat je fake bent...
en als ik met iederéén moest afspreken of uitgebreid beginnen mailen en afspreken, dan ben ik nog langgggggggggg bezig!!!
Dit bericht is gewijzigd op 13-08 21:58.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|