|
|
|
Noek
|
Geplaatst op 02-11-2008, 18:12 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 02-11-2008, 17:42 M1shell schreef:
De 'realiteit' wordt voor een deel natuurlijk gevormd door je eigen ervaringen. Maar dat wil dan niet zeggen dat het de realiteit is, maar dat je met de 'verkeerde' mensen omgaat. Op sites als deze rondhangen draagt ook al niet bij aan een objectieve mening. Wat ik bedoel te zeggen is dat mensen in mijn naaste omgeving geen vreemdgangers zijn. Dat geldt voor vrienden, relaties, vrouwen waar ik seks mee heb, enz. Het zal een beetje volgens het "soort zoekt soort" principe gaan denk ik.
Oh ja, ik ben al 41 dus ik heb gelijk.
|
Gefeliciteerd dat je 41 bent, maar dat betekend absoluuuuuuuut niet dat je gelijk hebt, maarja je zat te wachten op deze reactie natuurlijk.
Mijn hele studie gaat zo ongeveer over realiteit & de manier waarop je dingen ervaart. Zo is het zo, dat iedereen zijn eigen waarheid, dus ook realiteit heeft. Iedereen intepeteert bepaalde aspecten en ervaringen in het leven anders dan anderen.
Het soort zoekt soort principe is ook een beetje vaag, je gaat met de mensen om die dezelfde intresses hebben als jij, dat zoek je op, maar vreemdgaan is daarin een heel apart verhaal. Er zijn mensen die het achter gesloten deuren doen, die je misschien jaren kent en je daar geen kennis van heb, maar ben je een open boek en gaat graag vreemd, betekend dat alsnog niet dat je naaste omgeving dat ook doet.
Dit bericht is gewijzigd op 02-11 18:13.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Engels onderschrift verwijderd door Tinkerbelletje, zie regels |
|
|
M1shell
|
Geplaatst op 02-11-2008, 18:59 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Je hebt helemaal gelijk (ja ja, ook over dat gelijk hebben ) Naar mijn naasten ben ik heel open en eerlijk en zij zijn dat ook naar mij. In ieder geval weten we van elkaar wat ons beweegt en kennen we elkaars normen en waarden. Dat valt dus allemaal in het "soort zoekt soort" straatje. Dat ik kennissen heb, waarvan ik een hoop niet weet, zal best en dat interesseert me ook helemaal niet. Die kunnen dus weet ik veel wat achter die gesloten deuren doen. Daar maak ik me geen illusies over.
Ik heb verder ook helemaal geen probleem met vreemdgaan. Ik heb een probleem met de lafheid van degenen die niet open en eerlijk kunnen zijn. Als je dat al niet naar je partner kan, naar wie dan wel?
|
|
|
|
|
|
|
Becca
|
Geplaatst op 02-11-2008, 23:42 |
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
sorry schat,
wil hier even op ingaan dat de mensen waar ik dus mee omga in het dagelijk leven over het algemeen, gelukkig getrouwd en monogaam zijn of gewoon single
mijn ouders zijn niet gescheiden ook. en al lange tijd gelukkig samen
en rondhangen hier, jij doet het ook, en jij gelooft wel in eeuwige trouw?
en schat, dat je 41 bent, maakt niet dat je in alles gelijk heb net als dat ik dat niet altijd heb.
x
|
|
|
|
Hot as Hell.... Lips of an Angel.... |
|
|
Becca
|
Geplaatst op 02-11-2008, 23:43 |
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 02-11-2008, 18:59 M1shell schreef:
Je hebt helemaal gelijk (ja ja, ook over dat gelijk hebben ) Naar mijn naasten ben ik heel open en eerlijk en zij zijn dat ook naar mij. In ieder geval weten we van elkaar wat ons beweegt en kennen we elkaars normen en waarden. Dat valt dus allemaal in het "soort zoekt soort" straatje. Dat ik kennissen heb, waarvan ik een hoop niet weet, zal best en dat interesseert me ook helemaal niet. Die kunnen dus weet ik veel wat achter die gesloten deuren doen. Daar maak ik me geen illusies over.
Ik heb verder ook helemaal geen probleem met vreemdgaan. Ik heb een probleem met de lafheid van degenen die niet open en eerlijk kunnen zijn. Als je dat al niet naar je partner kan, naar wie dan wel?
|
gelukkig je bent alsnog een klein beetje rationeel 
|
|
|
|
|
|
Becca
|
Geplaatst op 02-11-2008, 23:46 |
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 02-11-2008, 18:12 Noek schreef:
[...]
Gefeliciteerd dat je 41 bent, maar dat betekend absoluuuuuuuut niet dat je gelijk hebt, maarja je zat te wachten op deze reactie natuurlijk.
Mijn hele studie gaat zo ongeveer over realiteit & de manier waarop je dingen ervaart. Zo is het zo, dat iedereen zijn eigen waarheid, dus ook realiteit heeft. Iedereen intepeteert bepaalde aspecten en ervaringen in het leven anders dan anderen.
Het soort zoekt soort principe is ook een beetje vaag, je gaat met de mensen om die dezelfde intresses hebben als jij, dat zoek je op, maar vreemdgaan is daarin een heel apart verhaal. Er zijn mensen die het achter gesloten deuren doen, die je misschien jaren kent en je daar geen kennis van heb, maar ben je een open boek en gaat graag vreemd, betekend dat alsnog niet dat je naaste omgeving dat ook doet.
Dit bericht is gewijzigd op 02-11 18:13.
|
toch geloof ik wel een beetje in het soort zoekt soort anders zou je nooit eens iemand tegen komen die een beetje hetzelfde is als jijzelf
aan de andere kant zijn mensen die je door en door kent ook wel weer een beetje saai, dan is het geen verrassing meer wat ze zeggen of doen, maar zijn ze verschrikkelijk voorspelbaar, wat in mijn ogen niet altijd opweegt tegen het vertrouwde gevoel dat ze meebrengen
+ als jij iemand heel goed kent, dikke kans dat ze jou net zo goed kennen.
|
|
|
|
|
|
Spacemonkey
|
Geplaatst op 03-11-2008, 00:00 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
En het feit dat je iemand nooit ECHT helemaal kent. Dus worden een hoop dingen op vertrouwen gegooid. Ook wordt er een hoop op; 'ik gedraag me op een bepaalde manier zodat de andere mij daardoor ook goed behandeld'. En dat is dus niet wie goed doet. Goed ontmoet. Maar meer op een egocentrische redenen. Al is het op een onbewust niveau. En zelfs dat hoeft niet slecht te zijn, maar houdt zo de wereld en maatschappij in balans. Ook dat we bijhoorlijk zijn ge-evolueert wat bv. onze hersenen betreft. Die overschrijden al onze oerinstincten. En niet perse ten goede van.. De grap is dat we erg veel worden klein gehouden eigenlijk en dat er dingen worden ingebakken die van ons verlangt worden die er eigenlijk niet toe doen. Trouwen bijvoorbeeld. Zou jij het verzinnen als het nog niet verzonnen was? Het heeft eigenlijk helemaal niets met liefde te maken. Het is gewoonweg een schakel die nodig is om het systeem gaande te houden. En het systeem is er niet voor de individuele mens. uhm, ik geloof dat ik een beetje ontspoor hier.. hahahahaha
Sorry *grijns*
|
|
|
|
in the game of thrones you win or you die.. |
|
|
Becca
|
Geplaatst op 03-11-2008, 00:05 |
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 03-11-2008, 00:00 Spacemonkey schreef:
En het feit dat je iemand nooit ECHT helemaal kent. Dus worden een hoop dingen op vertrouwen gegooid. Ook wordt er een hoop op; 'ik gedraag me op een bepaalde manier zodat de andere mij daardoor ook goed behandeld'. En dat is dus niet wie goed doet. Goed ontmoet. Maar meer op een egocentrische redenen. Al is het op een onbewust niveau. En zelfs dat hoeft niet slecht te zijn, maar houdt zo de wereld en maatschappij in balans. Ook dat we bijhoorlijk zijn ge-evolueert wat bv. onze hersenen betreft. Die overschrijden al onze oerinstincten. En niet perse ten goede van.. De grap is dat we erg veel worden klein gehouden eigenlijk en dat er dingen worden ingebakken die van ons verlangt worden die er eigenlijk niet toe doen. Trouwen bijvoorbeeld. Zou jij het verzinnen als het nog niet verzonnen was? Het heeft eigenlijk helemaal niets met liefde te maken. Het is gewoonweg een schakel die nodig is om het systeem gaande te houden. En het systeem is er niet voor de individuele mens. uhm, ik geloof dat ik een beetje ontspoor hier.. hahahahaha
Sorry *grijns*
|
zijn we gewend van je 
diep van binnen is volgens mij iedereen een beetje self centered je doet niet aardig tegen anderen omdat hun dat prettig vinden hoogstens omdat jij het zelf prettig vind dat de ander het prettig vind dat je aardig doet
(oh mijn god, grammatica is hopeloos afwezig)
had nog iets zinnigs, maar ben t meteen kwijt 
|
|
|
|
|
|
M1shell
|
Geplaatst op 03-11-2008, 00:16 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Daar heb je dan weer wel gelijk in. Een hoop mensen doen maar wat. Als je gewoon open en eerlijk ben naar anderen en vooral naar jezelf en vooral ook trouw bent aan je normen en waarden, valt het allemaal best mee.
En dat brengt me bij het volgende:
Op 02-11-2008, 23:42 Becca schreef:
en rondhangen hier, jij doet het ook, en jij gelooft wel in eeuwige trouw?
|
Ik ben vrijgezel en zolang ik niemand kwets kan ik dus doen wat ik wil. Wat betreft die eeuwige trouw, ik geloof wel dat het mogelijk is dat je een partner voor het leven vind. Maar los daarvan vind ik vooral dat je trouw moet zijn binnen een relatie, tenzij je samen iets afspreekt daarover. Ook hier geldt dus weer vooral het open en eerlijk zijn.
|
|
|
|
|
|
|
Becca
|
Geplaatst op 03-11-2008, 00:19 |
|
verwijderd
Verstuur privé bericht
|
Op 03-11-2008, 00:16 M1shell schreef:
[...]Daar heb je dan weer wel gelijk in. Een hoop mensen doen maar wat. Als je gewoon open en eerlijk ben naar anderen en vooral naar jezelf en vooral ook trouw bent aan je normen en waarden, valt het allemaal best mee.
En dat brengt me bij het volgende:[...]Ik ben vrijgezel en zolang ik niemand kwets kan ik dus doen wat ik wil. Wat betreft die eeuwige trouw, ik geloof wel dat het mogelijk is dat je een partner voor het leven vind. Maar los daarvan vind ik vooral dat je trouw moet zijn binnen een relatie, tenzij je samen iets afspreekt daarover. Ook hier geldt dus weer vooral het open en eerlijk zijn.
|
dat was het punt wat ik bedoelde, bij het soort zoekt soort verhaal klopte niet helemaal
heb ook niet bedoeld dat ik vind dat je hier niet mag zijn. wilde je alleen even wijzen op het feit dat een ieder hier voor zijn eigen redenen is
|
|
|
|
|
|
Spacemonkey
|
Geplaatst op 03-11-2008, 00:20 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Maar al die dingen die ik zeg hangen wel samen Over hoe, wie en wat we zijn als mens. Dat mensen zeggen nooit vreemd te zullen gaan. Die belofte kun je als je heel rationeel bent gewoonweg niet maken. Niets is zo veranderlijk als de menselijke ziel. En de meesten zijn niet eens eerlijk tegenover zichzelf over wie ze zijn en bij wie ze willen zijn *oef, op herhaling ruimte aapje, foei!*. Mensen veranderen, je Ideën en kijk op zaken veranderen. Je gevoelens veranderen. Zelfs al ben je een simpele steen dan nog verander je.
Dit bericht is gewijzigd op 03-11 00:22.
|
|
|
|
in the game of thrones you win or you die.. |
|
|
|
|
M1shell
|
Geplaatst op 03-11-2008, 00:27 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 03-11-2008, 00:19 Becca schreef:
[...] dat was het punt wat ik bedoelde, bij het soort zoekt soort verhaal klopte niet helemaal
heb ook niet bedoeld dat ik vind dat je hier niet mag zijn. wilde je alleen even wijzen op het feit dat een ieder hier voor zijn eigen redenen is
|
Haha, ik vatte het ook zeker niet op alsof jij bedoelde dat ik hier niet mocht komen van jou. Dan had je trouwens ook gewoon pech gehad.
Met dat soort zoekt soort verhaal bedoelde je dus dat ik hier met mijn normen, waarden, ideëen en principes geen 'soortgenoten' ga vinden? Ik denk dat je je daar best ik kan vergissen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bapu
|
Geplaatst op 03-11-2008, 03:39 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
het meeste is gewoon bull wat er is gezegd , ik bedoel dat het van je eigen instelling afhangt hoe je je gedraagd ! maar toch ben ik van mening dat je het een ander een mens niet mag aandoen er speelt teveel mee gevoel liefde verstand etc. sommigen zowel mannen als vrouwen zien het als een spel , maar er wordt niet nagedacht over wat het teweeg kan brengen , sommigen gaan er echt aan kapot! GGZ heeft het er druk mee hoor ................
|
|
|
|
gewoon op zoek naar een lieve vrouw! |
|
|
|
|
|
|
Alejandro69
|
Geplaatst op 10-11-2008, 13:37 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik denk dat we dit topic nog even in leven moeten houden dus...
Om nog maar wat olie op het vuur te gooien
Ooit, in een grijs verleden, is onder druk van kerk besloten dat datgene wat wij nu polygamie noemen een verwerpelijk iets is. Duizenden jaren lang bepaalden mensen zelf of ze er 1 of meerdere partners hadden en anno 2008 is dit (op 1 of andere manier) nog steeds in veel culturen terug te vinden. Gek genoeg zijn dit bijna allemaal culturen waar het christendom geen voet aan de grond heeft gekregen. En toch.. omdat iemand ooit geloofde dat dit niet goed was en dit heeft opgeschreven, geloven wij dit nu massaal.
Geloof heeft de mensheid veel gebracht, het heeft kaders gecreëerd waarbinnen wij dienen te functioneren… het verteld ons wat wij wel en niet mogen , met wie wij wel en niet om mogen gaan en ga zo maar door… allemaal regels die zijn afgeleid van een geschrift dat inmiddels meer dan 2000 jaar oud is!! Maar het belangrijkste wat het geloof ons heeft gebracht is… OORLOG Al duizenden jaren lang strijden stammen, volken en landen tegen elkaar wij niet van elkaar kunnen accepteren dat we er een andere visie op na houden.
Ik geloof.. ik geloof dat geloven iets is wat zich met name tussen je oren afspeelt. Geloven is net als denken, iets abstracts, er is namelijk geen bewijs voor, dat denk je alleen maar. Het simpele feit dat er iets is opgeschreven bewijst alleen maar dat iemand dit ooit heeft gelooft. Tenzij je natuurlijk gelooft dat alles wat ooit geschreven is ook daadwerkelijk waar is. Daarom geloven er ook veel mensen in monogamie, want hoewel er geen bewijs is, het lijkt (aan de oppervlakte) te werken (op sommige plaatsen en voor sommige mensen). De mensheid is echter, genetisch gezien, volstrekt niet monogaam. Het menselijk lichaam is namelijk niet alleen goed uitgerust voor voortplanting maar ook voor lust. De evolutie heeft decennia geleden internet mogelijk gemaakt en juist dit internet biedt ons nu de mogelijkheid om, via bijvoorbeeld dating.nu, in contact te komen met mensen met dezelfde lusten.
Het is goed dat er moraalridders zijn, zij bieden tegenwicht aan de vrije denkers. Maar beste moraalridder: Ik vind.. dat jij en ik gelijk zijn en dat jouw mening net zoveel betekend als die van mij. Ik respecteer het dat jij het evangelie wil verkondigen, maar respecteer jij ook dat ik er een andere mening op na houd?
Dus terug naar het topic: Is er een situatie te bedenken waarbij vreemdgaan mag? Ik vind van wel, zolang ik mezelf houd aan de beloftes die ik heb gemaakt en dit voor mijzelf kan verantwoorden.
|
|
|
|
een echte leeuw, sterk en hongerig |
|