martin1985 Geplaatst op 07-06-2006, 21:18
verwijderd
Verstuur privé bericht

Beste forumleden,

Je ziet, hoort dat je heel veel met google op kunt zoeken. Tik je eigen naam eens in op google en zoek.

Nu zie ik heel veel forumleden die hun eigen voor en achternaam gebruiken in hun e-mailadres, dat weer te herleiden is naar een profiel van bijvoorbeeld MSN met foto.
Of dat mensen een website hebben, en hun naam+domeinnaam gebruiken: frankhollander@familiehollander.nl

Erg stom, vooral als je anoniem wilt blijven.

Gebruik een e-mailadres van gmail of hotmail enz.

Als je niet opeens geconfronteerd wilt worden, of dat mensen je opeens raar aankijken op straat.

Tis maar dat u het weet.

P.S. ik heb het zelf nog NIET meegemaakt, maar wil het graag voorkomen. Vooral voor mensen met een andere geaardheid of die vreemde vragen stellen..

meld dit bericht aan een moderator

hoi 
Sailor Geplaatst op 08-06-2006, 17:43
gebruiker
Verstuur privé bericht

je ziet, je hoort maar als ik mijn eigen naam intik vind ik enkel een artikel waarin ik beroepsmatig wordt vernoemd.

Geen E-mail adres, zelfs niet via Copernic want daarin vindt je alleen mailadressen van providers die hun bestanden hebben opengesteld.

Anonimiteit is quasi onbestaande op het internet, zelfs via de door jou gesuggereerde mailservers. Je hebt steeds een IP adres en op basis van dat adres kan elkeen die van jou een bericht ontvangt, jou lokaliseren en indien noodzakelijk je gegevens opvragen via jou provider.

Wist jij trouwens dat jou provider alle dataverkeer (mail + websitetoestanden) wettelijk moet bijhouden gedurende een vrij lange periode.

Grtz

meld dit bericht aan een moderator