|
anoniem
|
Geplaatst op 22-10-2003, 21:38 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
voor mailtjes van zogenaamde meiden die geinteresseerd zijn in je. Deze mailtjes vragen je om lid te worden van bijv http://www.vrijgezellen.org of http://www.charmecontact.com (waar je geld voor betaalt)
Dit zijn gestandaardiseerde emails zonder specifieke verwijzing naar iets wat jij hebt gezegd. Inclusief best aantrekkelijke foto's.
Hier zijn twee mails die ik laatst kreeg:
>From: "oktoberliefde" <oktoberliefde@hotmail.com> >To: <oktoberliefde@hotmail.com> >Subject: Re: reactie op je mailtje >Date: Tue, 21 Oct 2003 12:35:45 +0200 > >Hoi > >Graag wil ik reageren op je antwoord dat al enkele dagen in mijn brievenbus lag. >Ik ga je geen persoonsbeschrijving geven maar heb wantheb enkele foto'sin een collage bijgevoegd, mag ik je wel verzoeken deze te vernietigen >als je niet verder met me wilt afspreken. >Eerlijkheid staat bij mij voorop met daarbij een wederzijds respect. >omdat jijnet zoals ik iemand zoekt voor een relatie is dit voor mij ook prima want >zoals gezegd ik hou van het leven en doe graag dingen die ik leuk vind, maar vooral wil ik mezelf kunnen zijn >en dat zie ik ook graag van een ander, gewoon zeggen als je het leuk/lekker vind of als je iets niet wil. >Ik hou dus niet van praatjes dus hoe lang hij is of hoe vaak hij kan ik vind dit echt onzin >want dat kan iedereen wel schrijven ja toch?? >Mijn ideeën zijn een lieve langdurige vriendschap en de rest dat komt wel >Ik sta open voor ook jou wensen en ideeën. Ik hou van bijna alles maar in overleg en het moet bij iedereen goed aanvoelen. >Ik spreek wel enkel verder af langs http://www.vrijgezellen.org ook al kostte mij dit een inschrijving, maar zo haken >grappenmakers onmiddellijk af, en als ik naar de sauna ga, moet ik ook betalen, >en een avondje gezondheidskuur kost ook al gauw 19 Euro. kijk als je dit niet kan bekostigen >dan houd het hier op. De kans is trouwens zeer groot dat jij je niet eens kan inschrijven >omdat je op een of andere blacklist staat. >Het is ook niet dat ik onbeleefd of opdringerig wil zijn maar ik had toch >graag meer duidelijkheid Ik versta ook dat je liever verder gaat met communiceren >via een gratis datingsite maar ik sta daar nogal >septisch tegenover. Er werd ooit eens misbruik van mijn welwillendheid en ben nu >vooral op mijn hoede.Ik wil nogmaals benadrukken dat ik geen fake ben of >'vreemde" bedoelingen heb. Maar als ik zo niet met je kan >afspreken houd het op want daar ik doe dus niet aan >Ik kan mij morgen woensdagavond vrijmaken om samen eens naar de film te gaan ? > >Groetjes > >Els
en:
hallo
Leuk dat je reageerde op mijn bericht,ik ben dus wel serieus op zoek ,en ik kan me heel goed vinden in de dingen die jij graag doe en ik ik zoek dus een vriend om in de eerste instantie ,vriendschapelijk mee om te gaan en wie weet groeit dit uit tot een heel fijne relatie.
Ik ben teveel de verkeerde man tegengekomen. Heb een passie voor film, en huiselijke gezelligheid. Ik heb een verzorgd voorkomen, slank gebouwd en mooi figuur. Mijn wens is een knusse relatie samen Ik zoek daarom iemand met een aangename tolerante persoonlijkheid die houdt van romantiek.
Ik heb vast werk als bediende administratie Ik mag ook graag winkelen,fietsen,sauna,vakantie en ook graag uit eten ,verder ,goed verzorgt verder,nou tot zover dan,mail je eens wat meer over je nu dan,je ben de eerste die reageerde dus ,zou ik eerst eens willen mailen met je, Als je opnieuw reageert om met mij definitief in zee te gaan dan liefst via charmecontact. Voor mij de beste datingsite op het hele internet, net zoals met andere goede datingsites zoals op Veronica, Relatieplanet of One Hello dien je wel te registreren. Je begrijp dat dit een middel om fakers op afstand te houden. Trouwens ik heb ook meer zekerheid dat ik mijn lidgeld krijgt terugbetaald indien jij een faker zou zijn en dit geldt ook voor jouw !!
Ik weet namelijk niet of jouw reactie een serieuze is. Ik heb ook een gok gedaan door op jouw reactie opnieuw te reageren. Daar jij nog geen lid bent loop ik het risico dat jouw reactie bedoeld is om mensen te foppen. (Hier wordt vaak voor gewaarschuwd, dus ik hoop dat je mijn terughoudendheid hierin begrijpt.) Voor mij is het risico van een fake dus groter dan voor jou. Natuurlijk is het voor mij gemakkelijk om te zeggen dat ik betrouwbaar ben, maar dat zal je uiteraard niets zeggen. Ik stel dus gewoon het volgende voor en dan merk ik het wel of je erop ingaat. Als het je leuk lijkt om wat met elkaar verder te mailen via http://www.charmecontact.com dan kunnen we merken of we elkaar iets te zeggen hebben, en of het ons leuk lijkt een keer wat af te spreken voor een nadere kennismaking. In dat geval zal ik je mijn telefoonnummer doormailen, zodat we eventueel wat af kunnen spreken.
Ik zou het leuk vinden wat van je te horen.
Groetjes
Vicky << Vicky3.jpg >> << Vicky2.jpg >> << Vicky.jpg >>
het zou ook nog kunnen dat deze mails juist zijn gestuurd om deze sites in diskrediet te brengen, maar ik betwijfel het. Zou kunnen dat iemand is ingehuurd om dit soort berichten te maken.
Groetjes "anoniem" :ˇ)
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Jan arie
|
Geplaatst op 07-01-2004, 19:54 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
dit zijn volgens mij fake mailtjes je kan het zien aan het mailtje als: afzender en ge-adresseerde hetzelfde zijn en jouw e-mail adres er niet in voorkomt
ze verwijzen naar een bepaalde site waar je eerst moet betalen en dan pas blijkt dat er niets te regelen valt (schijnt zo te zijn) ze zeggen te reageren op je berichtje terwijl deze niet verstuurd zijn
zie ook http://www.fakerslijst.nl en links waarop dit beschreven is ik heb last van +/- 7 verschillende (+/- 4 per dag)
oorzaak ergens is je e-mail adres openbaar te zien en wordt dan gebruikt voor dit soort zaken advies: gebruik apart e-mail adres voor dating die je na verloop van tijd weer kan verwijderen.
volgens mij zit het zo maar ik ben ook geen kenner
|
|
|
|
ik ben weg ... zal nagenoeg niet meer op deze site komen ... Met vriendelijke groeten, Jan Arie |
|
|
-mike-
|
Geplaatst op 05-04-2004, 13:11 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dat bericht met die verwijzing naar Charmecontact heb ik ook gehad, er zijn dus wel degelijk mensen die standaart briefen sturen, Charmecontact kan ik gelukkig niet openen, ik heb trouwens helemaal geen zin om me aan te melden bij zo'n site, het kost een berg met geld, en direct mailen en msn lijkt me toch een veel beter medium om contact met elkaar te zoeken!
Ook zijn er veel vrouwen die je niet kan beantwoorden, hun mailadres klopt niet waardoor je niets terug kan sturen, dames, zo kom je nooit in contact met iemand!!
Groetjes -Mike-
|
|
|
|
|
|
|
Dollar1
|
Geplaatst op 07-04-2004, 19:38 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Troost jullie...ik durf jullie te verzekeren dat van de 10 mailtjes die je krijgt, er absoluut 9 zijn die je naar dit soort sites toelokt. Ik kom hier nu al een flinke poos en van de ruim 100 reacties die ik tot nu toe ontvangen heb, is er niet eentje serieus te noemen. Met andere woorden...mijn vertrouwen op succes hier op dating.nu (hoewel zij er waarschijnlijk niets aan kunnen doen) is bijna op.
|
|
|
|
|
|
|
publi
|
Geplaatst op 08-04-2004, 18:39 |
|
global moderator
Verstuur privé bericht
|
Dating.nu kan helaas weinig doen tegen mensen die andere bedoelingen hebben dan het leggen van serieuze contacten. Zoiets is van de buitenkant niet altijd zichtbaar.
Gewoon logisch nadenken is de enige remedie tegen deze wanpraktijken.
Uiteraard zijn er ook veel mensen met serieuze bedoelingen op deze site. Die zullen nooit betaling vragen als je contact met ze legt, dus reacties die verwijzen naar dergelijke betaalsites kun je het beste in de prullenbak dumpen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|